Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Trzech chętnych na budowę Węzła Integracyjnego Chylonia

wezel chylonska2

Trzy firmy zgłosiły swoje oferty w drugim przetargu na budowę Węzła Integracyjnego Gdynia Chylonia. Inwestycja ta jest elementem projektu pod nazwą „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia". To jedno z największych obecnie przedsięwzięć infrastrukturalnych Gdyni.

Otwarcie ofert w drugim przetargu nastąpiło 7 czerwca 2019 r. Do wykonania prac zgłosiło się trzech potencjalnych wykonawców:

  • Budimex SA. proponuje realizację zamówienia za 65 338 236,53 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi wynoszącym 8 lat i deklarowanym czasem wykonania prac - 86 tygodni;
  • Warbud SA. oferuje wykonanie zamówienia za 53 985 386,34 złotych brutto, 8-letni okres gwarancji i rękojmi, a także deklaruje, że wykona prace w ciągu 93 tygodni;
  • konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. - lider, Rover Infraestructuras SA - partner proponuje 45 799 000,00 złotych brutto za realizację zamówienia, 8-letni okres gwarancji i rękojmi, a deklarowany czas wykonania prac to 96 tygodni.

- Powtórzenie przetargu na węzeł Chylonia przyniosło efekt. Mamy aż trzy oferty, które teraz będziemy analizować pod względem formalnym. To bardzo dobra wiadomość, bo przypomnę, że w styczniu wpłynęła zaledwie jedna i to opiewająca na kwotę dwukrotnie wyższą niż zakładaliśmy. Nie mogliśmy zaakceptować tak dużej różnicy w cenach. Cieszę się, że teraz mamy możliwości wyboru i liczę, że w najbliższym czasie przejdziemy do realizacji tej jakże ważnej dla mieszkanców Chyloni inwestycji – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.

Głównym kryterium oceny jest cena brutto (60%). Pod uwagę będą brane także: okres udzielonej gwarancji i rękojmi (10%), okres wykonania (15%) oraz doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (15 %).

Zakres prac projektu „Utworzenie Węzła Integracyjnego Chylonia" obejmuje całkowitą przebudowę Placu Dworcowego, budowę nowego parkingu podziemnego, budowę ścieżki rowerowej na Kartuskiej i przebudowę sieci trakcyjnej dla trolejbusów. Cała inwestycja ma ułatwić mieszkańcom poruszanie się po mieście komunikacją zbiorową oraz sprzyjać zmniejszeniu ilości aut na drogach. Miasto przeznaczyło na sfinansowanie zamówienia 35 211 149,20 złotych brutto.

Przypomnijmy, że otwarcie ofert w pierwszym przetargu odbyło się pod koniec zeszłego roku. Przetarg ten został jednak unieważniony. Oferta wyniosła wówczas 60 529 669,17 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi wynoszącym 8 lat, a deklarowany czas wykonania prac to 96 tygodni. Miasto przeznaczyło na sfinansowanie zamówienia 30 912 541,40 złotych brutto.

Wartość projektu „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego planowana jest budowa węzła Chylonia, wynosi ok. 66 mln zł. Dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 wynosi około 40 mln zł.

FE POIS poziom pl-1 rgb

Autor: M. Kowalska
Źródło: gdynia.pl

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: