Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.
Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.
Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.
Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.
Po nowym roku zostanie otwarty pierwszy w Gdyni buspas na ul. Kieleckiej, na odcinku od ul. Bydgoskiej do skrzyżowania z ul..Rolniczą. Jest to odcinek o długości ok. 1500m. W tym tygodniu rusza przegląd techniczny w zakresie wykonania i oznakowania.
Jak ma działać priorytet dla pojazdów transportu zbiorowego?
Pojazdy komunikacji zbiorowej ZKM Gdynia wyposażone są w nadajniki radiowe, które podczas zbliżania się do skrzyżowania będą wzbudzały czerwone światło na sygnalizatorze dla samochodów osobowych pozwalając autobusom komunikacji miejskiej, przy wykorzystaniu śluzy, ustawić się jako pierwszym i swobodnie opuścić skrzyżowanie.
Poprzez zastosowanie tego typu rozwiązań jak buspasy (przypominamy, że na wiosnę przyszłego roku wystartuje budowa kolejnego, tym razem na ul. Morskiej) zachęcamy gorąco do pozostawiania aut w garażach i na parkingach, i skorzystania z komunikacji miejskiej. Zgodnie z nazwą zadania „Zwiększenie konkurencyjności transportu publicznego w Gdyni, dzięki przebudowie infrastruktury komunikacji zbiorowej wraz z zakupem nowoczesnego taboru" chcemy przyczynić się do zainteresowania mieszkańców i przyjezdnych transportem zbiorowym, co pozytywnie wpłynie na zmniejszenie natężenia ruchu na naszych ulicach.
Wraz z otwarciem buspasa zostaną udostępnione zatoki autobusowe na ul. Rolniczej.
[www.zdiz.gdynia.pl]
Po nowym roku zostanie otwarty pierwszy w Gdyni BUSPAS na ul. Kieleckiej na odcinku od ul. Bydgoskiej do skrzyżowania z ul. Rolniczą. Jest to odcinek ok 1500m. W tym tygodniu rusza przegląd techniczny w zakresie wykonania i oznakowania.
Jak to ma działać? Pojazdy komunikacji zbiorowej ZKM Gdynia wyposażone są w nadajniki radiowe, które podczas zbliżania się do skrzyżowania będą wzbudzały czerwone światło na sygnalizatorze dla samochodów osobowych pozwalając autobusom komunikacji miejskiej, przy wykorzystaniu śluzy, ustawić się jako pierwszym i swobodnie opuścić skrzyżowanie. Poprzez zastosowanie tego typu rozwiązań jak BUSPASY (przypominamy, że na wiosnę przyszłego roku wystartuje budowa kolejnego, tym razem na ul. Morskiej) zachęcamy gorąco do pozostawiania aut w garażach i na parkingach i skorzystania z komunikacji miejskiej. Zgodnie z nazwą zadania „Zwiększenie konkurencyjności transportu publicznego w Gdyni, dzięki przebudowie infrastruktury komunikacji zbiorowej wraz z zakupem nowoczesnego taboru” chcemy przyczynić się do zainteresowania mieszkańców i przyjezdnych transportem zbiorowym, co pozytywnie wpłynie na zmniejszenie natężenia ruchu na naszych ulicach.
Wraz z otwarciem buspasa zostaną udostępnione zatoki autobusowe na ul. Rolniczej.
czy ścieżka rowerowa na Kieleckiej będzie wyremontowana w całości? efekt jest taki, że trudniej się teraz tam jeździ rowerem, zwłaszcza w dół. kiedyś gdy jechałam jezdnią samochody swobodnie mnie wyprzedzały. teraz jest to niemożliwe, a jechanie w połowie dziurawą ścieżką pieszo-rowerową 40-50 km/h jest bardziej niebezpieczne.
Iza: Oczywiście! Remont części ścieżki na Kieleckiej, to efekt wykorzystania pozostałych wolnych środków finansowych z roku 2014. Nie zamierzamy jednak tego tak zostawić - z pewnością w tym roku ścieżka będzie wyremontowana aż do przychodni weterynaryjnej naprzeciwko WSAiB. Dalszy krótki odcinek będzie prawdopodobnie przedmiotem umowy drogowej z inwestorem budowanego wkrótce osiedla.
Pozdrawiam!
Komentarze (2)