Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.
Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.
Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.
Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.
W dniu 15.09.2011 r. w Urzędzie Miasta Gdyni odbyła się konferencja pt. „Promowanie zrównoważonych środków transportu oraz aktywnej mobilności", w ramach realizowanych przez Miasto projektów unijnych SEGMENT i TROLLEY.
W ramach projektu SEGMENT, w 2010 r. przeprowadzono badania marketingowe, które objęły 3 docelowe grupy mieszkańców - uczniów rozpoczynających szkołe podstawową i ich rodziców, osoby rozpoczynające nową pracę oraz rodzice noworodków podróżujących z nimi do ośrodków zdrowia, i następnie posłużyły do wyboru segmentów docelowych, czyli najbardziej jednorodnych grup. Dla tychże segmentów specjalnie zaprojektowano i zrealizowano kampanie marketingowe (w okresie styczeń – sierpień 2012r.).
Projekt SEGMENT ma uświadomić mieszkańcom Gdyni jak ich przyzwyczajenia transportowe wpływają na ruch drogowy i zanieczyszczenie środowiska oraz odpowiednio zachęcić do korzystania z bardziej efektywnych energetycznie i przyjaznych środowisku środków transportu.
W ramach unijnego programu SEGMENT na ulicach Gdyni pojawiły się kolorowe rowery - to kolejny etap kampanii promocyjnej zachęcającej do korzystania z roweru.
Uczestnicząc w projekcie SEGMENT Gmina Miasta Gdyni ma na celu rozwój i zastosowanie rozwiązań, które posłużą poprawie jakości życia mieszkańców. Projekt ma uświadomić mieszkańcom Gdyni jak ich przyzwyczajenia transportowe wpływają na ruch drogowy i zanieczyszczenie środowiska oraz odpowiednio zachęcić do korzystania z bardziej efektywnych energetycznie i przyjaznych środowisku środków transportu.